KD Villaservice – Karlskoga Solskydd i nya lokaler

Snart blir det invigning av Karlskoga Solskydds nya utställnings- och försäljningslokal på Storängen i Karlskoga.

11-12 april inviger Karlskoga Solskydd sin nya utställnings- och försäljningslokal på Storängen i Karlskoga, nära granne med Konsum Storängen. På de 350 kvadratmeterna ryms utställning, lager och personalutrymmen. Konferensutrymmen ger också chans att informera större grupper av kunder.

IMG_3287

– Nu etablerar vi oss på allvar i Karlskoga och ger kunderna en lättillgänglig visningslokal, där vi kan visa alla våra produkter, berättar Sofie Forsberg, företagets verkställande direktör.
Karlskoga Solskydd är ett familjeföretag, som har sitt ursprung från 70-talet då Roger Strandberg startade inom solskyddsbranschen, företaget som idag är KD Solskydd AB, vår tillverkare av allt inom solskydd. När Roger lämnade över KD Solskydd till sina barn startade han KD Villaservice – Karlskoga Solskydd som idag säljer och monterar solskydd.
Företaget har sedan drivits i olika konstellationer och nu tar den yngre generationen över,  Sofie och Micke.

                                     Vd Sofie Forsberg ser fram mot invigningen den 11-12 april.

I de nya lokalerna på Smultronvägen kommer allt inom solskydd för utomhus- och inomhusmiljö att kunna visas.
– I samband med invigningen presenterar vi flera fina erbjudanden. Ett exempel: Om du köper en terassmarkis med motor och skaksensor, så får du en ismaskin på köpet!
Naturligtvis bjuder vi besökarna under öppningshelgen på fika, fortsätter Sofie Forsberg.

DSC_1027

Karlskoga Solskydd satsar på ett kvalitetssortiment.
– Kvalitén på våra markiser kan inte jämföras med varuhusmarkis som har helt annat material i profiler och dukar.  Den kvalitet vi erbjuder, är en bra långsiktig investering. Billiga varianter av fönstermarkiser som säljs på olika varuhus, har ofta reglage på utsidan av väggen. Våra markiser regleras som kunden själv vill med band, fjärrkontroll eller helt automatiskt!
För fönster är de så kallade fall-armsmarkiserna dominerande och kunden kan få markiserna med eller utan motor. Trender finns naturligtvis även inom den här branschen.
– Svart och grått är populärast för solskydd utomhus och vitt gäller för insidan, slår Sofie Forsberg fast och avslutar med ett stort välkommen till invigningen i de nya lokalerna på Storängen i Karlskoga den 11-12 april.

utvandig_env

 

 

 

 

 

 

 

 

av Anders Björklund

 

Leave a Reply